torsdag 5 juni 2014

Inspirations Lo till skiss i Sommartävling


Den här sidan är baserad på skiss tävlingen som finns i Scrap-perras sommartävling, och jag har gjort den som en inspiration och för att visa att man kan tolka en skiss väldigt fritt.
Jag har använt två större bitar av mönsterpapper, det svarta med cirklar kommer från Primas serie The Optimist. Det blå papperet är ett Gelli plate tryckt vitt cardstock från början. Dekorations pilarna till höger under fotot är klippta från ett Bo Bunny papper och ett papper från Crate paper, Love notes. Bingobrickan över fotot kommer från Simple Stories, I heart summer. Jag klipper ofta ut detaljer ur mönster pappers ark och använder som detaljer eller tags på mina projekt. Så här har jag använt 5 mönstrade papper samt ett Gelli plate tryckt papper.


Fotot är inramat i två olika färger av cardstock, har man inte rätt nyans så kan man alltid färga in ett närliggande cardstock med en dyna eller akrylfärg. Egentligen är fotot inramat även med ett av de mönstrade papperna också men det är inte lika tydligt. Hela sidan är även den inramad med ett svart cardstock, när man ändå skall fästa pappersbitar på något så kan man lika gärna låta underlaget synas också.


För att skapa djup och få fram en snygg visuell triangel har jag dekorerat med bla blommor från Prima, brads från My minds eye och Prima, stjärnor från Tim Holtz, chipboard shapes från Studio Calico  och badges från American craft. Den stora ramen kommer från My minds eye, Chalk studio 2.


Jag har använt mist från Mr Hueys för att färga in dekorationer ton i ton med mitt Gelli plate tryckta papper och Glimmer Glam från Tattered Angels för att få fram lite blanka ytor som kontrast till alla matta chalk ytor.

Tanken var att pilen med Remember this skulle vara min titel, men frågan är om inte Amazing syns bättre då den är vit? Allt blir inte som man tänkt sig alla gånger… Vad tycker du?

På kurserna mönstrade papper 1-8 jobbar vi intensivt med färg och formlära och utmanar oss själva med spännande projekt. Låter det som något för dig så hittar du höstens första kursdatum samt kursbeskrivningar här.

Mönstrade papper 1   2/9
Mönstrade papper 2   9/9
Mönstrade papper 3  15/9
Mönstrade papper 4  23/9

Lycka till med tävlingarna!

Happy Scrapping!


Therese









Inga kommentarer: