måndag 3 mars 2014

Måndagar och ny bloggdag för mig

Denna vecka kommer vi säga hej till våra nya DT medlemmar Maria och Ulrika och vi börjar med en lite ny blogg-lista. På måndag kommer ni se mig tillsammans med allmän info (det som Perra skrev tidigare) och även Veckans skiss.

På tisdagar hittar ni Ulrika, följt av Miis på onsdagar. Therese kommer fortsätta på torsdagar som hon har gjort under februari. Åsa har en ny bloggdag på fredagar medan Sara fortsätter på lördagar och Dilorf på söndagar.

Allmänt då - Denna vecka får vi påfyllning och nyheter. Vi kommer även beställa hem så att vi har till träffen Annexet som är den 14-16 april. Det går jättebra att göra förbeställningar tills dess. Annars är det mycket praktiskt nu efter att vi har bytt logga genom att beställa nya banderoller, visitkort, påsar och kassar mm.

Cybercropen är avslutad och då kommer vårt arbete med att rösta. Vi hoppas att vi har ett besked i slutet av veckan, likaså avseende Månadstävlingen för februari. Jag hoppas att ni har spanat in Månadstävlingen mars som finns i forumet.

Vi hade en pysselträff i helgen och det var 6 tappra tjejer och Perra nere i butiken. Vi hade det superkul och hade många intressanta diskussioner :) Nästa pysselträff är planerad till den 26 april då vi ska ha 4-års kalas, tänk att det är 4 år sedan vi startade vår webshop. Hoppas att ni vill fira med oss. Det kostar 350 kr och är all inclusive som vanligt.

Boka även in den 30-31 augusti. Vi kommer som vi brukar ha en träff den helgen. Mer detaljer kommer senare men boka in datumet direkt.

Nåja, mitt bidrag till att inspirera er denna vecka då. Det är en layout som jag har skapat efter den skiss som våra träffdeltagare och facebook-vänner fick inspireras av i lördags.

Jag har lekt med Basic Grey - Fresh Cut, mister och stenciler och stämplar och även tagit fram symaskinen. Det var ganska kul men nu måste jag bara ta fram instruktionsboken och lista ut hur jag gör zickzack med den... hur jag än försökte så fick jag inte till det.

Jag har gjort olika lager med stenciler och mister och sedan även stämplat på lite med svart dyna. Hjärtat på ramen är en korkdekoration som har fått lite distress paint på sig.
Titeln är skriven på en bit papper som jag har skurit bort från ramen runt fotot, jag ville inte ha det under fotot utan tog det som bas för en titel och klippte ut den till en banner.





Inga kommentarer: