fredag 7 februari 2014

Lek med Basic Grey och massor av annat

Jag har lekt med Basic Greys Fresh Cut som är väldigt härliga i sin färgskala så man kan ju inte bli något annat än glad. Och vid första anblick så kan det kännas som om serien går i mycket rosa och orange men jag hittade ett antal papper som gick i turkost och grönt. Och dessa färger bara ÄLSKAR jag så det fick bli dem. Jag valde att skriva ut foto i svartvitt så att det inte skulle störa processen.

Här ser ni hela layouten och ser ni, inte en enda blomma.... tro mig jag fick skäll av Kattiz när jag visade denna för henne, men hon förlät mig lite då jag har lekt med Inca Gold istället :)


Jag har med hjälp av olika stenciler och 3 olika färger av Inca Gold skapar struktur och bakgrund på mönstrade pappret som jag valde. Sedan sprayade jag på några olika Heidi Swapp Color Shine mister som ger ett extra skimmer. Fixade till lite papper och sen var det att leta reda på dekorationer och skapa.
Andra hörnet har ungefär samma princip.
Ha en underbar fredag och helg. Själv ska jag förbereda för 18 st tjejer som ska sitta i vårt gästhus som är nyinrett för att kunna pyssla en hel dag imorgon lördag. Om du vill komma och shoppa så går det alldeles utmärkt mellan 10-22.

Och missa inte att vi har lagt alla gamla stenciler från Crafters Workshop och även lite stämplar i Outlet-kategorin. Hoppas att ni hittar något fynd. Mer kommer att dyka upp där var det lider för att få plats med nyheter.

Inga kommentarer: