fredag 8 mars 2013

Färga blommor?

Hej på er, idag vikarierar jag lite för Mia och tänkte visa en av mina favorit sysselsättningar...
Färgning av blommor ;)
Så här ser mina blommor ut innan jag börjar kladda
Blommor både från Prima och Kaiser Craft, några ur egna gömmor också.


Och här är min layout jag ska dekorera :) Den har jag byggt med papper från Glitz - Color Me Happy - Chalkboard, Glitz - Uncharted - Waves. Jag har även stängt med Dylusions mister som jag kommer att använda till blommorna på pappret.


Då börjar vi!
Först sprayade jag några med Dylusions Vibrant Turqoise.




Och så den underbara färgen Bronze, också från Heidi Swapps.


Mixade Dylusions båda Dirty Martini och Vibrante Turqoise på några blommor...


Den färg som blir kvar på mitt crafty sheet samlar jag upp med en tag för att vara extra sparsam och det är ju perfekt att ha färdig infärgade tags till andra projekt ;)


Men så kom jag i förfäran ihåg att jag inte hade någon gesso hemma, som jag vanligtvis kladdar på mina blommor så jag tog beslutet att testa något nytt.... Då kom min nyinköpta burk White Opaque Flakes fram. När den torkar blir det som vita flingor av den och det ville jag testa på mina blommor. Detta kladdar jag på med fingrarna.


Och så lite Inca Gold så klart för att High-lighta topparna på blombladen. 
Idag använde jag Old Silver och Platinum.


Visst blir dom fina :)


Och som avlut lite blå Inca också, Cobalt Blue.


Kommer ni ihåg hur de såg ut från start?


Och så här blev mina egna, personliga blommor...
Lite skillnad :)


 Sen fäster jag dem på min layout med limpistolen i klungor.


Färgdropparna har jag lagt glossy på också. Och lite metalldekorationer, bland annat från Prima.


Här kommer det färdiga resultatet. :)


Önskar er en skön fredag och helg. Ska ni till Göteborg i helgen kom gärna förbi hos Perra och hälsa på oss :) 

Kram Kattiz


3 kommentarer:

Unknown sa...

Fundrade i helgen (i Karlstad) på hur du får till dina blommor så snyggt. Nu vet jag! Tack för en bra tut.

Marita Johansson sa...

Jättefina blommor
Kraaaaaam

ScrapMyran sa...

coolt! tack för inspirationen!