torsdag 22 november 2012

Vad längtar jag till vid jul?

ja är man ett litet barn då är det ju julafton och julklapparna. Men för mig är det mycket av maten och bakverken som jag förknippar med jul, såsom lussebullar, Leilas rocky road och även den här härliga saffranslängd med mandelmassa och vitchoklad som är på bilden nedan. Och ni som har varit på vår pysselträff som i har i månadsskiftet nov/dec vet att vi brukar bjuda på den då och denna gång är inget undantag. Maken har varit så snäll och bakat massa längder och gjorde det då jag inte var hemma så jag har inte hunnit prova smaka ännu då de är frysta så att alla pysseldeltagare ska få njuta av dem oxå.

Och jag tänkte att jag skulle göra en vintrig LO med en bild på dessa saffranslängder. Men då jag verkar vara i en fas att ha mycket kladd och blommor så vet jag inte om den blev så vintrig??!! Men jag har i botten använt två stycken papper från Crates julserie Sleigh Ride, Silver Bells och Christmas Tree  - även om det inte syns :)

De är ljusbeiga från början men fått massor av färg med hjälp av Heidi Swapps mister (främst Bronzer och Gold Lame) , Tattered Angels mister och även lite Distress Stain metallic färger.
Blommorna som är blandning av Prima, Kaiserkraft, minirosor (som vi får påfyllning av när som helst) och de har fått en dust av mister också.
Lite modeling paste som fått lite brun akrylfärg genom en stencil från Crafters Workshop fick ge lite struktur här och där. Och även de har fått en dust med mister ovanpå. Nyckeln ni ser nedan är från Prima.
Ostduken bakom fotot har även den fått lite färg med dels den infärgade modeling paste (hade över), Heidi Swapp mist, Tattered Angels och Distress Stain metallic.
Titeln är skriven med bokstäver från Tim Holtz på en tredekoration från MME. Och såklart en dust med mister (jag tror ni börjar fatta va??!!). Några av blommorna här var vita från början men har ju blivit mer bruna efter att jag har gått lös med misterna.
Och denna gång har jag faktiskt lyckats hålla fotot ganska rent från misterna och det gjorde jag genom att täcka över fotot på slutet för att få på lite mer färg på blommorna.
Hoppas att du hittar inspiration och hoppas att du får smaka på dessa underbara längder nästa lördag. Eller förresten, lämna till mig istället :)

2 kommentarer:

Maja sa...

Snyggt! Gillar dina färger och din layout!

Anonym sa...

Jättesnygg LO!!

Camilla Valborg (BusAntons mamma)