fredag 16 november 2012

Juliga tags!

Jag lovade ju igår att det skulle vara lite Ranger produkter idag.Och jag har skapat två stycken juliga tags. Utgångspunkten för mig denna gång var den nya Embossing Foldern Diamond Plade och de nya Distress Stain Metallic.

Så först så täckte jag två stycken tags med metall tejp från Biltema. Sedan körde jag igenom dem i Cuttlebugen med embossing foldern och då såg det ut så här. Sedan färgade jag in dem med Distress Stain metallic, den ena med den lite silvrigare färgen, Brushed Pewter, och den andra med lite guldaktigare färg, Tarnished Brass.
Sen var det dags att dekorera. Här ser ni den guldfärgade tagen. Papper kommer från Tim Holtz Paper Stach Retro Grunge. Det finns ett ark med mönstrade papper i lite mindre rutor och jag tog två stycken i gröna toner och ruffade kanterna med Primas "fotfil". Under där finns lite ostduk och då har jag använt ett litet kuvert från Maya Road, likaså en liten canvas tag. Bokstäverna kommer från Tim Holtz förpackning och i hålet upptill finns olika Tim Holtz dekorationer.
Här ser ni lite av den guldaktiga färgen på tagen.
Den silvriga tagen är ungefär likadan men med lite andra fäger och dekorationer. Stämplat med röd Staz On en Tim Holtz stämpel med siffror.
Den silvriga metallic distress stain syns inte lika mycket på den här tagen då det är väldigt lika i färgen med metall tejpen.
Nu ska jag bara klura ut hur jag ska kunna använda dessa.

Inga kommentarer: