fredag 21 september 2012

Tag till en pysselvän!!!

På förra helgens pysselträff i Enköping var det tävlingar både fredagkväll, flera under lördagen och en på söndagen. Jag hann göra bidrag till 4 tävlingar på lördagen och även till den på söndagen. Vilket var kul med tanke på att butiken var där oxå, Perra fick hantera den i stort sätt själv. Söndagens tävlingen var att göra en tag till en pysselvän och mitt bidrag till den ser ni nedan.
Ranger har kommit ut med nya storlekar på tags och jag tog en förpackning #10 (inte att förväxla med 10") manilla tag och lekte med den. Storleken (ca 10 cm x 20 cm) gör att den är jätterolig att leka med och du får plats med mycket skoj!! Först tog jag några olika färger av distress stain och duttade färg på ett craft sheet. Det var olika bruna/oranga nyanser samt den vita distress stainen. Sedan drog jag tagen över stainen oregelbundet så att det blev färg på tagen. Efter att ha torkat den med embossingfönen så tog jag lite vatten och sprutade på tagen med en minimister och sedan fick det torka igen.

Därefter tog jag lite olika stämplar från Tim Holtz och stämplade med svart Archival Ink. Här ser ni lite av det stämplade i bakgrunden. Vad har jag mer använt då?? Charms i olika former och här hänger det i en swivel clasp inkl ett ord from Word Sticks. Den har jag gnuggat in med lite guld Inca Gold för att den skulle passa bättre in färgmässigt med övriga delar av tagen.

Jag har även stansat ut med Tim Holtz Heart Wings i det lite tjockare materialet Grungeboard och färgat in det med Distress Stain och Distress Ink Pad. Här ser ni kronan ovanför tjejerna...
och här ser ni hjärtat och vingarna. Hjärtat har dessutom fått ett lager Clear rock Crackle paint på sig. Rosbandet är från Reprint och har blivit infärgad med Distress Stain. Tjejerna på bilden då... det är utklippt från ett ark med vintage bilder från Inkido. Runt om bilden har jag haft på lite brun distress ink pad. Och pappret under "fotot" är ett Maja Design papper och då det var inte rätt brun nyans på pappret har jag färgat in även den med distress ink pad.
Jag är på tjänsteresa i Västervik så ni får stå ut med att jag inte har länkat fullständigt till butiken.
Jag vet att mottagaren av denna tag blev glad för den, hoppas att du förgyller någons dag med att göra egna tags att ge bort!!!

3 kommentarer:

Marie Wisén sa...

Jag är lycklig över att fått den fina! Underbart arbete och fantastisk storlek, vill ockå ha!
Tacksåmycketkramar! /Marie <3

Jozebelle sa...

Jättesnygg tag!

Camilla sa...

Otroligt fin Mia! Ser nu att jag behöver den där Rock candyn. :)