söndag 16 september 2012

I Cleopatras pool

Här kommer ännu ett foto från vår resa till Turkiet i våras.
Vi tog en heldagsutflykt till Pamukkale och Hierapolis. Det är alltid intressant att gå på historisk mark, tycker jag. Vi hade en fantastisk lokal guide som berättade allt vi ville veta.
På området ligger också den källa som det sägs att Cleopatra badade i för att hålla sig så vacker. Idag är det inte en liten källa utan en fint arrangerad pool. Det är fullt med kolonner och pelare på botten som sägs ha ramlat ner från apollotemplet i närheten under en jordbävning.

På just denna plats i poolen såg jag att områdets fotografer arrangerade badande och jag gjorde samma med Jerrie när stenen blev ledig.. Jag tycker det blev ett jättefint foto.


Det milt färgade cardstocket la jag den lilla tile texture-masken och sprayade över med en mist, Tattered Rose ut kitet Garden Bouquet. Det som inte skulle bli mistat- utanför masken- täckte jag med vanligt kopieringspapper. Både ovanför fotot till vänster, det skimrar lite svagt där, och nere i hörnet där syns det lite bättre. Jag valde att använda ett vågmönstrat papper, Free, från AP och på den andra sidan av samma papper är det fina bilder, bla det vykortet som jag knölat till och lagt under blomman. Som fotomatta ligger ett annat papper ur serien- Pure. Blomman är byggd av flera olika ur lådan Meadow lark och ihopsatta med en fin glaserad brad. Övriga dekorationer i hörnet här är en doilie och lite textrutor och några blingstenar. I en bit Twine hänger en charm, en knippe nycklar som symbol för att det är denna källa som är nyckeln till Cleopatras skönhet. Som ni ser är mina chalkade kanter ganska skarpa i färgen. Jag har precis fyllt på mina dynor med en chalk refill. Det är smidigt, eftersom dynorna ofta håller längre än färgen i dem.. 


I överkant på min layout har jag gnuggat fast en RubOn som passade in så bra i färgerna. Från samma rubon-ark kommer dessa fina fjärilar som jag lät gå lite oregelbundet, även på fotot. Den översta fjärilen är i metall, men jag hittar den inte i shoppen just nu, tyvärr. Alfabetet i titeln, finns i butiken, det vet jag.. :) 



Jag hoppas ni har en skön helg och att ni kommer ihåg månadens utmaning.. Det är alltid lika roligt att se hur olika ni tolkat utmaningen.. :)

Inga kommentarer: