tisdag 25 september 2012

Artificiell Snö...

Idag tänkte jag fokusera på en specifik produkt, nämligen DecoArts Snow-Tex.
Det finns en massa olika produkter som ska efterlikna snö, 
men det speciella med den här är att den även ger strukturen av snö.


Att en sådan här produkt blir häftig som snö på ett färglagt motiv är nog inget som undgår någon.
Men jag tänkte fokusera på att använda den i ett annat syfte. Nämligen att använda den som en vanlig akrylfärg eller liknande.

Jag börjar med en layout:


Jag har använt papper från Authentique´s Peaceful.
En helt underbar pappers serie, där det riktigt tar emot att klippa i det första pappret.

Jag har använt Chill som bas och sedan småbitar av Cozy, tillsammans med doileys, wellpapp och spets.


Här en närbild på Snow-Tex effekten.
Den är nästan lite småkornig, och ger lite känslan av spackel/murbruk.


Här en  närbild på ett mönster gjort med hjälp av en mask och Gesso.



Jag har även gjort ett kort av samma Authentiques papper:


Här har jag använt Cozy och Freeze.

Jag har använt olika dies från Spellbinders för de olika formerna.
Textstämpeln är från Tim Holtz.
Kanterna är distressade med Tea Dye och Walnut Stain.


En närbild på de härliga Prima blommorna.

Här har jag haft Snow-Tex på blommorna, löven samt runt kanten till texten.

Hoppas Ni fått lite inspiration att pröva Snow-Tex eller liknande produkter.

Pyssla lugnt!


1 kommentar:

Bente Fagerberg sa...

Vilken cool produkt. Ser verkligen ut som snö! tack för tipset!!