tisdag 28 augusti 2012

Altrade almanackor...

Hej igen!
Idag tänkte jag visa mina två altrade almanackor.
Eller egentligen är det bara en, då den andra är mer av en anteckningsbok.

Mina tider, möten och annat håller jag reda på i min digitala kalender i telefonen,
men jag är ändå lite gammaldags och gillar att kludda ner tankar och ideer.

Jag har använt de härliga papprena från MME´s Sweetest Thing.
Alla kanter är distressade med Walnut Stain.



Denna bok har jag delat in i tre olika avsnitt, där jag blandat med blanka, randiga och rutiga sidor.

Här samlar jag information om barnen (skoltider, scheman, busstider, telefonnummer), skisser till pyssel, utmaningar, uppdrag, deadlines tillsammans med allt annat möjligt 'dravel'.

Den ligger alltid i min väska och är perfekt till hands när en tanke eller snilleblixt dyker på. :0)

En närbild på alfabet stickers från Prima.

Nästa kalender handlar om pyssel och de deadlines och uppdrag jag har.


Stickers från October Afternoon.

Jag har även dekorerat inuti kalendern i samma stil.

Hur ser din kalender ut?
Vore jättekul att se den. :0)

Pyssla lugnt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Snyggt Åsa. Jag visar upp hur jag gjorde min kalender på lördag, här hos Scrap-Perra.

Jeanette Wallén sa...

Skitsnygga!! Alskar de mönstrade papprena och hur du gjort ett rätt "rent" upplägg. Superläckert!

Här finns min lärarkalender för i år + två altrade anteckningsböcker:

http://tettiz.blogspot.se/2012/08/back-to-school.html