onsdag 4 juli 2012

Våga!!

Jag har fått dille på starka färger igen! Och då gäller det att våga sätta sig ner och skapa med det, för det kan vara svårt att skapa så färgstarkt ibland. Och våga, det är det min layout handlar om.... Den handlar om att jag vågat ta tag i måleri och skissande igen, jag har haft ett låååååång uppehåll på nästan 20 år nu.

Jag började med att smeta ut knallrosa akrylfärg med ett kreditkort, då färgen torkat tog jag en cool stencil och vit gesso för att tona ner lite och få lite struktur. Jag rev kanterna på mönsterpappret med Ingvilds "fotfil" och drog sen lite slarvigt med fingret fullt av färg runt kanterna. Även tårtpappret och tagsen fick sig en omgång färg.

Sen var sidan i princip klar, några fina blommor, lite bling, lite text och en rubrik, så var jag klar :)


Det turkosa mönsterpappret är ett lite äldre papper från Cosmo Cricket, så fantastiskt fint! Och jag har inte sett det förut och blev riktigt glad då jag fick det i min hand att jobba med! Såååå coolt!


Ha en underbar dag!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Cosmo Cricket "DeLovely - DeLicious" (turkos)
Bokstäver: Lily Bee Design
Färg: Studio (gesso), Deco Art Crafters Paint "Tutti Frutti"
Dekorationer: Prima "Sunkiss" (platta turkosa blommor), Prima (vita blommor), minirosor, bling, tårtpapper**, tags*
Stencil: Crafter's Workshop**

*privat
**tillfälligt slut

Inga kommentarer: